Friday, October 28, 2016

Jom Ke Perth : Hari Keempat

23.10.2016 : Itenari hari ini ialah ke :

1) Mandurah Cruise
2) Hay Street / London Court
3) North Beach / Hillary Beach

Hari ini, itenari tak banyak. Selepas breakfast kami terus bergerak ke Mandurah. Daripada North Bridge ke Mandurah ini hanya ambil masa dalam setengah jam gitu. Hari ni turn aku drive :)
 
So dalam 9.30pagi, kami sampai di Mandurah. Di Mandurah ni kami nak tengok dolphin sambil menaiki cruise. So tiket di beli di Mandurah Cruise & Gift Shop. Tiket dewasa ialah $28 dan warga tua $22. So tiket kami berempat ialah $90 selepas diskaun 10% yang kami dapat melalui brochure pelancongan Perth. Untuk warga tua, ingatkan boleh untuk warga Australia sahaja, rupanya kita pun dapat. Dia tengok je ayah dan mak, terus bg harga senior.
 
Cruise bermula pukul 10 pagi. Cruise mengambil masa sejam. Sebelum berlepas, kami dah Nampak dolphin melompat. And ingat dapat la tengok kan lagi. Rupanya, takde rezeki kami. sepanjang cruise, kami tak Nampak walau seekor dolphin pun. Takpe la kan. pasrah. Tapi cruise selama sejam tu happy jugak, sbb boleh Nampak banyak rumah2 cantik yang ada bot2 mewah tu, boleh tengok org2 Perth bersantai bersama keluarga di tengah2 laut tu. :)
 





 
Selepas tu perut pun da lapar, kami nak mencuba fish n chip kat Cicerello plak. Dekat dengan jeti je kedainya. And pada aku fish n chip sini lagi sedap berbanding Kaili's. Tapi selera masing2 la kan.
 


 
Selepas berjalan-jalan di Mandurah, kami terus balik ke Perth CBD. Sebelum ke Hay Street, kami solat di Masjid Perth. Then terus ke area Hay Street dan London Court. Kat sini aku beli perfume dan Pandora untuk yang mengirim :). Pandora kat sini mmg murah compare to Malaysia. Aku cakap je ni sbb dengar cakap org. Maklum aku bukan penggemar Pandora. :)
 
Sementara aku berjalan-jalan di London Court dan Hay Street, ayah dan mak lepak kat restoran Malaysia Peranakan. Kalau tak silap aku nama kedai ni Ankasa kot. So makanan not bad la.
 



\
Lepas berjalan-jalan sekitar Hay Street, kami terus balik ke apartment untuk drop mak dan ayah. Aku dan H nak ke area pantai. Mak dan ayah dah penat. So hantar diorang balik dulu.
 
Sesampai di Hillary Beach, kami cari port nak melepak tgk sun set. Tapi mcm tak best sebab ada batu besar menghadang, So kami teruskan perjalanan ke North Beach. Memang tak mengecewakan. Parking pun mudah, port kami park pun menarik. So tunggu sun set. Sungguh romantic gitu kan :)
 




 
Kami balik ke rumah selepas tengok sun set. :)
End of day 4.

1 comment:

  1. Salam..dolphin tour tu book awal or boleh walk in je ye?

    ReplyDelete