Monday, September 29, 2014

Dinner @ Laman Grill by Chef Zubir

Ahad lepas aku jenjalan dengan En H. Lunch kami ke Sushi King Leisure Mall dan lunch bersama mai n udin. Lepas Leisure Mall aku still rasa nak jenjalan. Then H ingat kan yang aku ada sebut pasal Laman Grill by Chef Zubir ni. Then aku baru ingat aku nak cuba makan kat situ. Aku google ada 2 cawangan restoran ni. So kitorang pilih cawangan Kajang. 

Dalam 6.30pm kami sampai ke restoran ni. Kami pelanggan pertama untuk sesi dinner kot. Masa masuk tu restoran lengang. Yang ada satu table telah di reserve. Yang lain free to sit la. So kami pilih seat kat tepi tingkap. Susun atur dan perabot memang cantik, simple yet elegant. Gitu komentar nya, mentang-mentang owner restaurant chef di masterchef :).

So kami study la menu tu. Actually still kenyang penangan sushi. Tapi sbb dah sampai sini. So kami decide nak makan pasta dan platter. Then kami panggil la pelayan untuk meng order.. kekdahnya. Datang la seorang pelayan ni. Aku rasa dia bajet dia hero remaja kot. Feeling2 handsome dan datang mengambil order kami.

Kami pun order la. Then aku mcm nak tanya samada lasagna dan spagheti yang mana ok kan. Pastu dia tutup pic lasagna dengan cakap sold out. Nampak biasa je la kan. Kalau korang ada kat tempat aku ari tu, rasa nak bangun dan blah je. Intonasi cakap mmg out. Kedai mamak lagi bagus kot cara layan customer. Huh..

H dah tak sabar sangat. Tapi aku try buat cool.. sbb malas create moment tak best kan. Then aku ckp la aku nak desert, tapi hantar later skit. Then dengan intonasi bangang lagi.. dia ckp.. Nanti nak bagi tau.. Sambil ambil menu dan blah. 

Erkk.. mmg bagus cara layanan tu kan. Kata fine dining, tapi service mcm ... 

Ok.. Ketepikan service mengarut tu. Aku nak komen tang makanan. That day aku pilih makanan seperti di bawah :

Frutti de Mare - Pasta ni mmg best, aku recommend pada yang ska pasta. Rasa masam sos pasta ni mmg terangkat.. RM22.50

Meat Lover's Combo Platter - Pada aku yang tak ska sangat makan daging selain kambing ni.. aku rasa platter ni so so je la. Tapi yang ska daging, maybe best kot. H yang banyak abiskan. :) RM63.50

Caramelized Apple Bread & Pudding - Terbaik.. i like it so much.. bestttt.. RM11.50
Kami order lime juice 2 dan mineral water 1. Tapi pelayan feeling model tu bawak 1 air je and mineral water 1. H kata tak yah mintak dah, Minum je apa yang ada. Overall rasa makanan tidak mengecewakan, tetapi pelayan itu je yang buat suasana restoran tu kelaut. Seorang je yang aku tak puas hati, Yang lain ok kot. :) Lepas ni aku teringin nak cuba yang kat shah alam.. hope pelayan seperti ini takde kat sana.

No comments:

Post a Comment