Thursday, April 9, 2015

Episode 2- Pulau Redang, Jom snorkeling open sea

Hari pertama ni, lepas dah check in dan lunch, telah dimaklumkan dalam ittenary, akan ada satu sesi snorkelling open sea. Tak jauh pun dari jeti Laguna ni. So kami semua terus la ke jeti dalam 2.30pm. Sebelum itu kami dah siap2 sewa life jacket dan mask/goggle di Recreation Center. Sewa untuk life jacket ialah RM 15 dan google RM15. Sewa ni untuk sepanjang kita stay di sini. So total sewaan untuk 2 orang ialah RM60.
 
Sesampai di jeti, sekali lagi kami di beri penerangan untuk snorkelling nanti. Then terus berlepas ke open sea.
 
Kaedahnya aku ok la snorkelling untuk 5 minit pertama, then aku rasa mabuk. Hahah.. funny. Alasannya aku rasa geli dengan warna coral dan aku rasa gelap je. Ermm.. then aku terus berenang ke bot dan naik. Stop snorkelling.
 
H pulak ok je, dia memang ska snorkel. So aku just rehat di bot. Rasa mual, tapi tahan je. Minyak angin plak aku lupa bawak. huhu.
 
Then sampai masa, kami berlepas ke resort. Fuhh lega. H ajak lepak kolam. So tak masuk bilik dulu, H sambung swim kat pool, aku plak baring je la kat tepi pool. hehe
 
Sebelum balik bilik, sempat beli eskrem kat pool side bar. Segar rasanya.. :)


H berenang2 di tepian.. :)

Orang lepas mabuk laut, dah boleh smile sbb dah naik darat.. hehe

Ala2 dugong berjemur kononnya..hehe

My H :)
 

No comments:

Post a Comment