Tuesday, December 1, 2015

Cuckoo Water Purifier

Last week aku dan H jenjalan Mid Valley. Kebetulan ada renovation fair. So kami saja la jenjalan tengok kalau ada yang menarik perhatian. And memang ada yang menarik perhatian kami iaitu, Cuckoo water purifier. Actually aku memang dalam proses nak tukar water filter kat rumah. Sebelum ini ada guna yang cosway. Tapi aku ada kesukaran skit untuk bersihkan water filter tersebut, sbb aku malas hehe.
 
So yang cuckoo ni aku amik sewa beli. And bulanan akan dicajkan kepada kad kredit. Kalau sewa beli ni, setiap 4 bulan, pihak cuckoo akan datang servis di rumah, dan kita tak payah nak servis sendiri. Cuckoo akan menggantikan filter yang perlu ditukar dan harga adalah termasuk di dalam sewa bulanan tu. So tak payah nak fikir dah kan.
 
Selepas membuat order, 1 Disember cuckoo dah dipasang kat umah aku. Setengah jam je diorang datang pasang. :)
 
Aku pilih yang paling murah la kan. :) Yang ni bulanan RM98, termasuk GST jadi lah RM103.88 sebulan.
 
Aku pilih yang Fusion Top ni disamping paling murah, ianya dah mencukupi untuk kegunaan aku dan H.
  • Design yang cantik :)
  • Senang dibersihkan
  • Penggantian filter yang cepat ( dalam 4 bulan, akan ditukar bila wakil servis cuckoo dtg kerumah untuk servis)
  • Hot dan cold water. Kalau nak room temperature, kena switch off cold water.
  • Switch berasingan untuk hot dan cold. So boleh tutup dan bukak secara berasingan
Cara berfungsi (6 Filter)
  1. Sediment Filter : Eliminate impurities (Rust, deposit, particles..)
  2. Pre Carbon Filter : Primary absorption removes odors, organic substance..)
  3. Filter 3-5 (Natural Filter) : Secondary absorption & mineral eruption, mild alkaline water 7.5ph to promote healthy body pH balance,  Abundant hydrogen to protect against ROS
  4. Nano Positive Filter : The electric collector of positive charge absorb negative virus & harmful substance
 
Penerangan di atas aku amik daripada website cuckoo, Nak tahu lagi detail, kena lawati website cuckoo atau boleh ke booth cuckoo yang berdekatan. Banyak je sekarang ni tempat jual cuckoo ni. :)

Ini yang jadi pilihan aku.. selamat ber cuckooooo



No comments:

Post a Comment