Sunday, November 22, 2015

Dinner @ Ocean Hauz Bangi

Hari ni kita masukkan cerita makan-makan. Semalam H amik aku daripada PD, 3 hari berkursus disana. Yang tu pun nak cerita jugak nnti. Pengongsian Kerohanian.. :) Sebelum tu aku nak share pasal makan kat OCEAN HAUZ kat Bangi.
 
Dalam pukul 4 lebih camtu dah sampai kat ocean hauz ni. Ujan renyai2. Ramai jugak kat dalam kedai, tapi still ada meja kosong.
 
Konsep kat sini, mcm makan kat kedai ikan bakar la jugak. Pilih2 seafood, timbang dan cakap nak masak apa. Then terus bayar. Di kaunter jugak diorang bg kertas putih ala2 mah-jong paper tu dan jugak apron plastic. Material kertas ala2 mah-jong tu ala2 kertas bungkus nasi tu. So yang berkilat kena kat atas masa nak hampar kat meja nnti.
 
So dekat Ocean Hauz ni ada pilihan2 seafood yang menarik. Lupa nak snap pic kat tempat pilih seafood, tapi pilihan boleh tahan la, semalam aku pergi udang saja ada 4 jenis rasanya, semua besar2 dan segar. Ada jugak sotong, king crab, lobster, kupang, lala,scallop dan ketam bunga. Aku teruja nak order King crab, tapi memandangkan H tak leh makan ketam, so batalkan niat dan aku order je la ketam bunga..hehe.. Tapi too bad, ketam aku pilih smlm tak segar sangat. Takpe la.. malas nak complaint.
 
So bila dah pilih seafood, beratur nak bayar dan bgtau cara masak. Kat sini ada 3 sos, blackpepper, lemon honey dan satu lagi aku lupa tapi ada pineapple. Disebabkan tak tahu nak masak apa. Kami mintak je diorang cadangkan. So diorang pilih ikut kesesuaian. Udang tu diorang buat lemon honey, lala blackpepper, ketam dan sotong kuah yg ada pineapple tu. Then kami tambah 2 butter rice.
 
Harga pergram telah diletakkan, so kena pandai2 pilih la. Actually apa yang kami pilih ni boleh makan untuk 4 orang. So kalau pegi ramai skit, lagi meriah. Tapi kami berpuas hati dengan udang tu. Besar2 dan segar.
 
Ok, aku share gambar2 je la kat bawah ni. Lain kali boleh pegi lagi nak try king crab tu. :)
 
Tak sabra nak ngappp

Udang honey lemon

muka penat tapi selera.. hurmmm

well.....

Diorang hidang pun daripada plastic.

Scallop...

Susunan.. satu persatu.

Ketam bunga

Ni la restorannya :)
 

No comments:

Post a Comment