Sunday, February 7, 2016

Melawat Ho Chi Minh (Part 3)

Untuk entry ni, aku rojak2 la ceritanya. Sebab aku lupa dah perjalanan di sana. Boleh gitu ?. Ok tempat shopping yang kami pergi antaranya :
 
1) Kedai cotton
Kat sini memang best sangat memborong. Aku dan bff mcm dah naik sasau.. semua berkenan..hehe.. dalam 2 jam jugak kami memilih kain, dan sebab banyak yang dibeli, pekedai tu akan hantar ke hotel :)
 
2) Kedai tudung
Kat sini jugak aku dan bff beli banyak tudung. Actually kat sini banyak je jual tudung ala2 neolofa bagai. So pepandai la nak tawar menawar ye. Yang bestnya memang harga sangat berpatutan
 
3) Kedai kain Mai
Yang ni jauh skit, aku dan bff ikut tour guide kami. Kat sini aku beli Vietnam silk dan ada jugak tudung2
 
4) Kedai Rohani ( X RECOMMEND)
Yang ni berdekatan pasar ben thant. Yang ni ada citer tak best skit, aku rasa peniaga nya rude la. mentang2 aku dan bff saiz besar kan.. diorang mcm sindir2 je. Geram plak.. menyesal aku beli satu baju kat situ. Ikut hati aku malas nak beli dah. Btw.. aku mmg tak recommend org pi kedai tu. Selagi peniaga yang meniaga tu tak belajar cara bercakap dengan customer. RUDE sangat. btw yang dimaksudkan tu katanya adik owner kedai tu. So adik Puan Rohani tu la agaknya.
 
5) Pasar Russia ( Russian Market )
Kat sini banyak pakaian untuk musim2 sejuk. So sebab bff nak beli baju kat sini. So kami pergi sekali. End up, kami pun beli sekali.. sbb mmg murah dan ada big size :). Kami juga beli jeans kat sini. Sangat berkualiti jeans kat sini. I loike.
 
6) Pasar Ben thant
Kat pasar ni, akmi beli kopi dan kacang2, serta lotus seed. Ada la kami beli t shirt juga selai dua :).
 
7) Linda wholesale
Yang ni kami pergi menaiki teksi. Agak jauh la, tapi kami jumpa dengan sepasang kapel dari Malaysia gak. diorang nak pi sekali. So kitorang share teksi. Kat sini best shoppingnya. Rambang mata jugak la. Linda wholesale ni ada 4 tingkat. Dia konsep banglo gitu. Dan diingatkan, kat sini hanya terima cash ye. :)
 
Tu la antara tempat2 kami shopping di sana. Overall aku rasa Vietnam ni best la untuk bercuti sambil bershopping. :)
 
So layan gambar
 
Ni rupa Mee daging yang menjadi kegilaan aku sepanjang kat sana

Ok dah ready to balik mesia

Ni kat Russia Market

Ok tambah skit lagi beg hehe

Ni antara kedai makana kat sana

Sedang tunggu nak naik flight balik mesia

Flight tak ramai org.. so kita duk jauh2 bagi selesa skit

Layan korea sampai KL.. Sehingga bertemu lagi Vietnam :)
Selesai la percutian kami selama 4 hari 3 malam di Ho Chi Minh :)

No comments:

Post a Comment