Monday, November 21, 2011

Sea Game : Harimau Malaya vs Indonesia


Hari ni dengan senyuman aku nak masukkan entry bolasepak untuk kali kedua kot. Aku bukannya minat sangat tgk bolasepak ni, tapi lately ni mcm leh follow laks.. tapi yang kena mengena ngan aku je la.. EPL tak lagi kot. Yang pasti semalam aku seronok sebab Malaysia menang lawan Indonesia. Menang dengan tendangan penalti disebabkan seri 1-1. :)

Mau tak, sebelum tiba semalam, semua orang bercakap pasal bola, semua radio2 pun kuarkan isu bola ni, sapa yang akan menang, sapa kalah kan.So aku pun teruja la jugak nak mengikuti bola ni. Selamanya Harimau Malaya.. :), i loike that song laaaa.

Tapi kesian tengok pemain2 ni, mereka da penat gila nak cari gol penentu. Aku tengok harimau malaya da ala2 kucing da.. main pun passing2 bola.. corak permainan dah perlahan.. 15 minit terakhir, nampak sangat da penat sangat, mau tak.. main berjam2. Kesian sungguh.Kita yang menonton ni leh bagi semangat je la. Kalau nak harapkan penyokong di stadium ada la 2- 3 kerat. Tapi sokongan moral dari jauh, sangat la banyak, termasuk aku yang tetiba semangat nak bagi positive aura pada pemain2 Malaysia. Positive aura katanya... :).

Stress level pemain2 ni sangat tinggi, nak bagi pingat mas yang ke 59 kepada negara semalam. Bila menang, semua orang bersorak. Bunga api meletup2. Tapi kalau kalah, ermm... semua akan mencari kesilapan pemain2. Tapi pape pun, alhamdulillah kita Menang!!

So disebabkan kemenangan ni jugak, aku nak pi bfast ngan kak mahani... ritual kami diawalkan.. Akak.. jom pi san fran!!.. hehe.. tata

Note : Hari ni mode nak mainkan lagu selamanya sampai bosan.. :)

No comments:

Post a Comment