Wednesday, December 7, 2011

Conjunctivitis

Bangun pepagi tadi.. mata cam merah. Erm.. maybe kejap je. So aku pi keje macam biasa. Maklum semalam aku da cuti emergency. Dah sampai opis, kawan da tegur merah mata. Erm.. tak boleh jadi ni. End up pi klinik,  dan disahkan penyakit seperti tajuk diatas. MC 2 hari. Cepat2 balik takut berjangkit ngan org lak. So aku terus balik umah. MC badan tak sakit. So aku nak buat pe ye. Tengok umah dah naik sawang. Ishk2.. lama sungguh tak kemas umah betul2 ni. Habuk sana sini.. punya la pemalas lately ni. huhu.. 

Terus la aku jadi bibik terhormat. Bersihkan dapur, ubah kedudukan peti ais la.. almari la.. meja la.. waaa cik Jirr today, major revamp lak. Tadi ingat nak kemas dan buang habuk je, tapi hasilnya.. semua benda pun aku nak ubah. So umah da nampak sangat kosong. Semua nya aku tolak2 ke tepi. Lapang skit aku rasa. Maybe sbb kepala aku yg kusut pikirkan dah dekat nak exam ni, so aku nak tgk semua benda pun lapang.. ye ke? huhu..

Lepas kemas umah, tetiba rasa da lama tak pi manja kan diri.. massage skit ke kan.. So call BB, buat appointment. Done. Kul 3.00 da sampai BB Taman Desa. Kul  5 kuar, terus pi tempah baju. Waaa.. sangat efisyen today. Semua benda nak buat. Agak2 berjangkit tak org tadi ngan penyakit mata aku ni? huhu.. jahat sungguh, doc suh MC duk umah, aku mengular semua tempat.

And now, sambil2 memasukkan entry ni, tgk langsir bilik ni, cam da lama tak tukar. so kena stop tulis bukan2 kat blog ni dan pi tukar langsir. Taste sungguh today. Rajin sampai ke malam. Maju2!!!

Chow dulu... Salam.

No comments:

Post a Comment