Tuesday, July 22, 2014

Berbuka Puasa di Aroma Ikan Bakar , Jeram

Actually dah 2 minggu kot aku ke Jeram nak makan ikan bakar ni, tapi hari ini baru nak update kat blog. Sebenarnya tak rancang nak pergi Jeram ni. Kitorang asalnya nak ke PKNS Shah Alam cuci mata dan beli pape yang berkenan untuk raya. Tapi sesampai nya kat PKNS, kitorang batalkan niat nak menjelajah ke situ. Ramai nya orang. Parking sampai keluar.. So kitorang divert la pergi Jeram.

Kalau nak dibandingkan dengan perjalanan ke Bagan Lalang, Restoran Aroma Ikan Bakar Jeram ni lagi dekat la. Kami sampai dalam pukul 5. So terus tengok2 ikan. Pastu orang yang jaga kaunter ikan tu suh carik meja dulu. So pergi kat tempahan meja. Kakak yang kerja kat situ bagitau, kalau nak call book table, dah tutup, tapi sbb kami walk in, so ada la meja. Tu pun dah nak habis. Alhamdulillah la sempat kan.

Dah dapat no meja dan bayar deposit RM50, terus la pilih-pilih lauk. So kami order ikan kerapu masak 3 rasa, ikan jenahak bakar, sotong celup tepung, udang butter ,sup sayur dan untuk minuman jus tembikai dan orange. Total bill dalam 100 untuk 2 orang makan. Ok la.

Kat restoran ini ada surau untuk lelaki dan perempuan, so kalau nak berbuka puasa kat sini ok la. Tak rushing la nak kejar solat maghrib, sebab kat sini boleh solat. Aku dan H hari tu solat dulu baru makan. Masa azan just minum air dulu, sebab bimbang nanti ramai yang nak solat. :)

Tak banyak aku amik pic, ni pun masa H pi solat , turn aku plak duduk kat meja sambil ngadap makanan. :)

So untuk rasa pulak, kalau tak larat nak pi Bagan Lalang, aku pilih kat sini la. Bahan mentah nya segar, maybe lauk je tak kena sangat dengan selera aku, orrrrrr.. makanan dah sejuk. So next time aku dan H nak pegi sekali lagi, nak makan panas2. Maybe rasa lagi best. Untuk Ramadhan ni, sbb diorang banyak order, so mmg la lauk dah sejuk.

No comments:

Post a Comment