Tuesday, July 1, 2014

Salam Ramadhan 2014

Alhamdulillah, hari ini dah masuk hari keempat berpuasa. Semoga Ramadhan kali ini dapat diharungi dengan baik dan diisi dengan amalan baik. Last week sebelum puasa, makcik aku beberapa kali call aku untuk berpesan. Jangan lupa :
1) Solat terawikh... jangan tinggal
2) Solat tahajjud dan hajat
3) Khatam Al quran
 
Ermm.. ok.. noted. InsyaAllah akan dibuat sepanjang Ramadhan ni. So far ok je. Happy sbb kat opis ada option datang awal balik awal. So lepas solat subuh.. settlekan apa2 yang tak settle kat umah.. then by 6.50 dah kuar umah. So aku amik option masuk 7.30 keluar 4.15. Pergi kerja ada banyak kereta, ya laa.. semua orang keluar lepas solat kot. So mmg banyak kereta. Aku manage sampai ke opis dlm 7.15am. Ok la.. still tak lewat. Balik pulak mmg takde masalah. Tak jam langsung. Alhamdulillah by 4.30 dah boleh sampai umah untuk masak. Masak ke? hehe
 
Dalam 4 hari ini, aku masak simple2 je buat tambah lauk. Selebihnya aku dah siap tapau kat opis :). Dengan alasan.. hari2 takkan nak masak ayam. So kena la beli lauk ikan. Memandangkan kat umah aku takde langsung stok ikan. Last pergi pasar tani, ikan menyedihkan, sbb tu aku tak beli. Sudahnya beli je la ayam.
 
Takde pape nak citer.. kena chow dulu. Lunch hour dah nak abis :)

No comments:

Post a Comment