Tuesday, May 3, 2016

Jom Bercuti ke Jepun (Day 6) - Tokyo - Gotemba Outlet dan Fuji dan Gundam

13.03.2016 (Ahad)

Gotemba Outlet & Gunung Fuji

Hari ni kami nak jalan jauh skit. Kami akan melihat Gunung Fuji dan ke Gotemba Outlet. Gotemba ni mcm Johor Premium outlet, cuma kat Jepun ni lagi besar dan banyak kedai :). Gunung Fuji plak, kami tak berhajat nak ke kaki gunung, dapat tengok dari jauh pun takpe :).
 
So pepagi kami keluar hotel dan daripada Ikebukuro ke Shinagawa menaiki JR Yamanote line. Dari Shinagawa, kami naik shinkansen ke Mishima. Daripada Mishima kami naik pula Numazu JR Tokaido line. Sampai di Gotemba Station, ada free shuttle nak ke Gotemba outlet. Jangan bimbang, free shuttle sangat efisyen ya.
 
Tempat solat pulak ada disediakan di Gotemba dan dijaga rapi oleh pekerja di sana. Hanya orang yang nak solat dibenarkan masuk. Bilik itu berkunci dan boleh tekan loceng di pintu, nanti akan dating pekerja yang akan bukak pintu bilik solat.



So perjalanan kami hari ni ke Gotemba, memang menggunakan JR Pass je. Btw, sepanjang perjalanan naik shinkansen dan Tokaido line, memang boleh Nampak Gunung Fuji. Kagum ya.
 
Sesampai di Gotemba, aku dah tak keruan.. masuk dari satu kedai ke satu kedai. Hehe.. so kena istigfar skit, dan buat pembelian berhemah hehe.. H sabra menengokkan kerenah wife dia ni. Sabar je la kan.

So layan gambar2 kat bawah.



Still Nampak gunung Fuji daripada Gotemba, tapi menjelang tengahri skit, Gunung Fuji dan ditutupi awan.
Kat sini ada bridge, so ada dua bahagian Gotemba Outlet ni, so sbb takde masa, aku tak masuk semua pun. Pilih je mana yg nak masuk tu huhu
Lunch kami :)
H Kepenatan :)

Pandangan daripada dalam train ke Numazu :)




 
Petang skit, kami dah gerak balik. Sbb lepas ni nak jenjalan tengok Robot Besar Gundam saiz asal katanya. :)
 
Diver City Mall (Gundam)
 
So sampai je ke Shinagawa, kami terus ke Osaki JR dan daripada Osaki kami ke stesyen Tokyo teleport via rinkai line. Rinkai line ni, kami guna suica card, sbb tak cover ngan JR Pass.
 
Sampai di stesyen Tokyo Teleport, kami terus berjalan ke Diver City mall tempat Robot Gundam ni berdiri :).
 
Ok.. sangat besar. So dalam pukul lapan camtu ada show Gundam ni. Diorang pancarkan slide kat dinding bangunan, then robot Gundam ni pusing2 kepala skit la. Effect lampu2 all :).
Kat sini jugak kami habiskan duit dalam suica card dengan membeli beberapa fridge magnet di dalam mall ni.

Layan gambar Gundam :





Dah habis tengok show, dan beli satu Gundam kecik, kami terus balik ke Hotel. Nak tercabut kaki jalan hari ni hehe..

No comments:

Post a Comment