Wednesday, July 14, 2010

Movie Lagi

Akhirnya tak jadi jugak nak pegi keje. Kemas-kemas dapur, sekali tengok jam dah kul 12.00 tengahari. So apa plan yer... Online jap tengok ada citer apa di MBO. Knight & Day ada, show kul 2.00ptg. Ermm, sempat la. Hari ni bila duk umah ni, mood memasak lak ada, tengok dalam fridge, banyak gak bahan-bahan. Misi Gayah yang penuhkan fridge ni. Ada ikan tenggiri, daging , udang harimau, dan sayur jugak. Hari ni nak masak kari ikan tenggiri dan sayur je la. 

Pukul 2 je, aku dah pun kat dalam MBO. Adala dalam 10 orang kot dalam panggung tu. Aku duk ala-ala cleopatra, conquere 3 seat gitu. Dengan berselimutkan shawl Istanbul ekekke. Memang terasa cam cleopatra abesss la. Hari ni batuk cam da berkurang.. Alhamdulillah. So leh la tengok movie ngan tenang nyer.

Knight & Day ni citer nyer boleh tahan la jugak best nya. Altho kisahnya berebutkan bateri kecik je. Bateri yang konon-kononya leh musnahkan satu bandar la, kalau jatuh ke tangan yang tak bertanggungjawab. Kesahnyaaa laa. Lakonan Tom Cruise tu ok la, macho2 gitu kan. Wataknya sama la macam dia bawak dalam citer M.I. Watak pompuan lak, cameron diaz pun ok la, dalam citer ni, dia baru2 nak dapat skil gado2 la.. tak macam dia berlakon dalam Charlie's Angel. Overall, aku bagi citer ni 3 setengah bintang. Walaupun citer ni amik masa 2 jam lebih kurang , sebab aku keluar dari panggung tu dalam 10 minit to 4pm, tapi aku tak la rasa boring dan nak tido ke.. So aku rasa citer ni ok la. Ada la unsur-unsur lawak skit, romantik skit.. Cukup la garam gula nyer..

Abis citer je, terus balik. Apa nak buat yer.. Bukak fridge lagi.. Laaa.. ada pisang lak. Dah nak layu ni.. Kulit pisang dah nak tukar itam dah ni. Ermm.. Nak buat apa ngan pisang ni yer. Kalau tak buat pape ni, alamatnya masuk tong sampah esok lusa ni. Tepung ada, so buat plak cekodok pisang. Giler surirumah ari ni, semua pun nak masak. Hehehe.. Memang aku tak leh jadi full time housewife ni, kalau tak, alamatnya saiz aku jadila sebesar saiz peti ais aku ni.. huhu. Mana tak nya, masak and yang makan?? Aku jugak.. Tidakkkkk...

Sambil makan cekodok aku bukak la TV3. Senyum sorang-sorang lak, ingat kan citer Filipina je ada citer Ikan Duyung( Dyssebel). Citer Melayu pun ada. Citer ni tajuk nya "Duyung Aridinata". Kul 4.30 kat tv3, kat tv9 lak kul 8.30 kot.. kalau tak silap. Citer ni terbalik skit la version nyer, biasa duyung pompuan yang jatuh  cinta ngan manusia, tapi dalam citer ni duyung lelaki (Zack, Si capik) lak yang jatuh cinta ngan manusia (Fasha Sandha).Yang kelakar pasal citer ni tadi bila tiba babak Maria Farida yang bawak watak witch/dukun duyung. Namanya sangat komersial.. "Mek Melusa".. ekekeke. Bila dia baca mentera dia, time tu la yang lawak.

Banyak lak cakap hari ni, asik tulis blog kan.. ekeke.. k la , chow :)

No comments:

Post a Comment