Sunday, June 3, 2012

Sesi lawatan ke Balai Polis.. :)

Erm.. pagi ni datang awal.. feeling2 nak masukkan entry kat blog la. Dah lama tak taip pape in here. Last week ada incident yg berlaku. Kawan aku kehilangan kad kredit dan malangnya, org yang mengambil (pencuri durjana) itu telah pun guna kad itu sebanyak hampir 4ribu. Kawan aku ni tak sedar akan kehilangan kad kredit ini sehingga la mendapat sms daripada bank mengatakan ada transaksi online yang dibuat menggunakan kad tersebut. So dengan itu aku pun pi la temankan ke Balai polis nak buat report.

Kali terakhir aku pi balai polis ialah masa aku nak buat report accident last 3 yrs kot. So Friday last week aku pi la kat Balai area Menara ni je. Lucu jugak, kitorang dah lama berjiran dengan Balai ni, tapi bila 1st time nak masuk gate tu, kami lost mana la balai nya. Nampak mcm semua quarters. Then nampak la skit signage "Balai". So bermula la acara membuat laporan. Ding dong ding dong.... bla bla bla bla.. kawan aku duk citer kat Encik Polis 1443..... (agak lama aku temankan kawan aku ni, sampai aku leh hafal no polis ni.. :) ).

Tgh duk tgu2 citer kecurian ni, tetiba datang 2 org polis bawak sorang budak ni. Budak lelaki ni umur 15 tahun. Muka dah merah mcm lepas nangis. Cute gak budaknya. Rupanya budak ni dah buat onar di pagi hari di area Kerinchi.. polis2 ni ada sebut kat jejantas, tapi aku tak la sure jejantas mana. Katanya budak ni buat kes 'RABA' la plak.. gatal sungguh budak ni, 15 tahun kot... ishk2.. Polis pompuan yang tgh buat keje tu leh lak buat lawak.. "OOo meraba... nak rasa la tu.." huhuhu.

Nampak je la berani, tapi budak 15 tahun still 15 tahun la. Bila polis dah tanya no telefon ayah n mak dia, dia dah nangis. Takut la tu. Aku nampak lepas tu ayah n abang budak tu datang. Mereka nak bincang di luar je, tanak jadi kes memandangkan budak yang di raba tu tanak buat laporan. So selamat la kot budak gatal ni. Btw budak ni budak terengganu la plak.. ishkkk memalukan negeri je. 

Tapi panas tidak sampai ke petang. Hujan di tghari plak.. tetiba datang 3 org perempuan. 2 makcik dan seorang perempuan dalam lingkungan umur 20 an la, rupa2 nya yang umur 20an tu ialah mangsa raba yang pertama.. lerrr.... bukan sorang je la dia raba.. hehehehhehe.. So elok2 dia dah leh kuar dari balai, sudahnya budak 15 tahun tadi kena tarik balik masuk balai dan kena la pi berehat di LOKAP. So dapatla pengajarannya. Lepas tu aku dan kawan aku ni balik la.. macam2 kes ada kat balai ni.

No comments:

Post a Comment