Monday, May 5, 2014

Cuti Hari Pekerja & Jom balik kampung & Memancing!!

1 May 2014 hari pekerja. Sebab mak tak jadi pi Medan minggu ini, so aku cadangkan pada H nak balik kampung. Mak H pun tak sihat sangat, so apa salahnya kami balik kan. So Pepagi Khamis tu aku dan H balik. So trip kali ini akan sampai Dungun dulu, tidur one night then esok tu baru balik Bukit Bading.
 
Balik kali ini ada incident yang berlaku, Goldfish tercedera.. aduhh.. H terlanggar pokok. Tapi tu la, harta dunia semuanya, semua tu dah ketentuan. So hadap je la. H dah moody masa kena.. aku ok . Tapi bila sampai umah, aku plak moody. Haha.. tapi esoknya aku dan H ok je. Nanti sampai KL baru cari workshop.
 
Sabtu di Dungun, H nak pegi memancing, so kami pergi memancing kat depan Pasar Besar Dungun. Situ memang dah tahu ada ikan belukang je. Tapi sebab H gian nak memancing, so kami pergi je. Dalam masa 2 jam tu dapat la seekor ikan belukang. Sekilo lebih jugak beratnya. Tapi sebab kita tak makan ikan tu, so kami lepaskan kembali ke habitatnya. :)
 
Ada orang kata ikan belukang ni sama dengan ikan duri, tapi bila kami google2, rupa ikan 2 tu mcm sama, yang membezakan ialah belang2 pada ikan. Kalau ada belang2 tu, so itu ialah ikan belukang.

No comments:

Post a Comment