Tuesday, June 17, 2014

El Nino dan aku pun pasang aircon!

Huhu... panas sungguh semenjak dua menjak ni. El Nino dah melanda. Tidur dah tak lena, kejap2 terbangun. Lepas mandi tak yah lap pun takpe. Cepat je keringnya. Umah aku kat tkt 17, sebelum ni rilek je. Tak de la panas cenggini.
 
Disebabkan tidur yang terganggu, aku dan H decide nak pasang aircon kat umah la. Dulu aku penah cakap, tak payah la pasang, nanti badan tak best kalau asyik dengan aircon. Tapi terpaksa derhaka ngan kata2 sendiri.
 
Last Friday aku usha beberapa kedai aircon, dan lastly aku pilih TBM. Aku pi kat Old Klang Road. So terus la beli. Aku ambil york plasma. Kata salesman tu, plasma ni ada filter so that bangun pagi takde la running nose. Tak tahu la menjadi ke tak, sbb H takde aircon pun running nose gak. hehe
 
Beli on Saturday, hanya dapat pasang Selasa, which is today la. Punya la bz org2 yang pasang aircon ni. Salesman tu kata, now aircon tgh hot item, maklum sebab cuaca yang panas ini la. So malam ni aku leh la sleep dengan amannya sebab dah hampir seminggu tidur ku terganggu. :)

No comments:

Post a Comment