Sunday, June 1, 2014

Maleficent 2014

Semalam Sabtu after hantar H ke Putra, aku terus ke Mid Valley. Malas nak balik umah dulu. Nanti feel empty :(..

Sampai MV awal lagi, so parking senang je la. Pastu aku rasa nak try tgk wayang la. Kalau takde org sangat aku nak beli tiket. Bergegas ke tingkat 3, aku terus beli tiket. Feeling nak tgk 2 movie la. So aku pilih Maleficent dan Abg Long Fadil.

Maleficent is magnificent la. Aku rate 6 bintang out of 5. Dari mula sampai akhir takde pun scene yang aku tak suka and buat aku nak tgk handphone ke apa. Mengadap je sepanjang citer tu. Maleficent cerita sleeping beauty version baru. Kalau yang lama, ada fairy god mother yang tak dijemput buat onar masa baptis puteri tu sbb kecik ati tak dijemput, tapi Maleficent ni, Fairy God Mother yang datang tu sebenarnya berdendam dengan Raja.

Tapi dlm cerita ini, Maleficent, Fairy God Mother ni jadi sayang plak kat puteri tu altho dia cuba jauhi perasaan sayang pada puteri. Adegan2 lawak dan sedih ada dalam cerita ini. Kalau dlm sleeping beaty dulu2, cinta sejati seorang putera tu dapat melawan curse, tapi dlm cerita Maleficent ni, cinta sejati jugak, tapi bukan dari sang putera.

Overall aku sangat berpuas hati dan merecommend kan sesapa yang nak tgk cerita ni :) Selamat Menonton


No comments:

Post a Comment