Tuesday, May 17, 2011

Cup cake plakkk

Today aku nak buat cup cake lak.. hurmmm.... nak kena buat jugak sbb bahan2 da beli ari tu. Pukul 12 tghari start la aku masuk dapur.. terusla aku jadi chef cup cake lak today. First time nak cuba ni. Nasib la jadi ke tak. Sebelum pape, aku nak tulis resepi dulu :

Cup Cake
2 cawan tepung naik sendiri
1 sudu kecil baking powder
2 biji telur
sedikit kulit & jus lemon
1/2 cawan shortening
1 cawan gula
1 cawan susu segar

Frost

30 gm butter
80 gm creme cheese ( Philadelphia )
1 cawan gula icing ( Kurang skit pun ok..)
sedikit kulit lemon yang dicincang halus

Tu je la bahan-bahannya. Aku sendiri pun tak tahu camne rasanya, maklum hari ni chef posa lak..huhu.. tapi feeling2 macam best je sbb masa bakar tu nampak cam ok la.. tapi bila da letak frost tu, nampak cam manis sbb melekat kat tangan mcm terlebih gula..huhu... ni da pukul 630... jap lagi aku try la.. maybe makan cup cake 1 da cukup untuk kembali kan tenaga kalau termanissss... Jangan la manis sangat.. da la aku letak frost tu banyak pada satu2 cup cake tu.. huhu... 

Pic2 cup cake aku seperti kat bawah ni.. perasan cantik la tu.. huhu
Letak adunan separuh atau 3/4 cup, bakar selama 20 minit suhu 180. Then kena tunggu sejuk dulu baru boleh letak frost nyerr
2 kuntum bunga gitu.. :)
Lepas tu boleh la masukkan dlm fridge nak sejukkan frost tu.. :)
 Dah la pasal cup cake ni, aku nak buat sandwich lak. da nak berbuka posa ni.. tata....

No comments:

Post a Comment