Monday, June 6, 2011

Blood Test

Hari ni puasa, tetapi tetiba teringat lak nak kena buat blood test, nak check cholestrol and jugak nak tahu blood group. Ish2... da 30 yrs, tapi tak tahu blood group..kesian sungguh. Maklumla, aku kalau bab2 darah ni, takut lak nak ingat2.

Tadi pagi terus la pegi klinik, Doktor pun start la cari urat nak cucuk jarum tu. Lepas tangan kanan, kiri.. lepas tu kanan lagi.. cucuk satu, darah tak kuar.. ermm... Nasib baik tak sakit sangat. Then berjaya cari urat tapi urat yg halus. Emmm bercinta nak tunggu 3 tiub penuh. Masuk tiub kedua, aku da start pening.. huhuhu.. camne ni.. Dah tu akhirnya aku rebahkan kepala kat meja doktor tu. Siol tul la.. amik darah banyak tu pun nak pitam. Malu sungguh. Tapi aku cam dengar2 doktor tu kata suh aku bernafas cara biasa. Aku buat la.. tapi otak ni dah tak tahu pk apa dah. Mual semua ada. 

Dah selesai tu, terus aku angkat muka, doktor kata aku pucat sangat. Dah takde darah langsung kat muka. Aku duk sekejap kat luar, baru aku balik. Kena minum milo. Sebelum keluar dari klinik, doktor pesan, aku tak leh derma darah, skit tu pun dah pengsan, macam mana nak derma kat org. And nanti nurse yang nak amik darah tu nanges..sbb urat tak nampak.. haha..

Tangan debabku yang kena cucuk tu.. lebam seminggu.. hehehe
Hari kejadian... sakit..huhu 

Seminggu.. still lebam
Tangan debab yg lebam lagi.. :)

No comments:

Post a Comment