Thursday, June 9, 2011

Result ku...



Huhu... semalam da amik result aku. Ermmm... abes laaa.. lps ni da tak boleh nak makan best2 da.. semua makanan fav tak leh makan da.. kena try berpantang kalau nak sihat. Sah dah aku hi col.. ishk2.. sedih laaa.... tapi takpe, at least aku tau sekarang and aku leh ubah cara pemakanan aku yang main bantai semua je makanan kan. So aku kena kuat semangat and jatidiri.. JATIDIRI? serius sungguh penggunaan bahasa hari ni. So semalam aku da dapat ubat colestrol dan aku da makan la. Crestor 10mg. Aku kena la makan tu daily sebelum tido. 28 hari la aku kena makan. Erm.. dalam masa yang sama, mak da suh beli n try makan jambu batu. katanya leh turun kan kolestrol. So aku da beli jugak buat stok kat umah. Semalam aku telan la jugak. Maklumla, aku kurang dengan jambu batu ni. Apa lagi ek.. aku kena kurang makan seafood, kena kurang amik bilis, kacang2 all.. So apa yang aku leh makan? makan angin je la.. semua yang aku kena makan sekarang sangat la terhad. kena lebihkan sayur. So feeling2 nak jadi vegeterian lak, tapi esok ada kenduri kawin lak kat kg. Camne tu.. Fokus2... so untuk elak tu, aku kena makan siap2 kat umah la.. then pegi kenduri makan buat stok geli2 la.. KATANYA... hope jadi la..

Doktor kata aku ni kolestrol tinggi bukan sebab pemakanan je, tapi faktor genetik. Ayah and mak pun hi col, so da tahu ada genetic gitu, kenala makan secara berhemah.. huhu.. Nanti 3 bulan kena pi amik darah lagi.. Hazabbbbb... Kena la pengsan sekali lagi,. Ermm disebabkan hi col tu jugak, doktor dah suh aku jumpa dietition. Maju2...

No comments:

Post a Comment