Wednesday, January 11, 2012

Arrowhead Chips

Ok.. now entry masak2 la.. semalam aku pi tesco scott garden nak stock up barang2 umah yang semua da abis tu. So masa lalu kat area sayur2 n buah2.. tadaaaaa.. arrowhead muncul kembali. Buah ni lak aku leh nampak during Chinese new year je. So aku pun beli la skit. Teringin lak nak makan. Actually aku tahu pasal buah n kerepek ni dari cousin aku kat Kajang. Dia yang perkenalkan dulu2 kat aku.. 2 years back kot. So aku pun jadi la peminat arrowhead yang tegar.. ekeke.. best chip ni.

1 ) Ni la rupanya arrowhead tu, tak payah nak kupas2, just bersihkan buah ni je.. kasi ilang yg kulit2 tak cantik tu.
2) parut halus ( guna peeler pun boleh) and gorengkan dalam minyak yang panas. Aku letak skit garam dalam minyak untuk rasa masin2 skit.
3 ) Da jadi colour camni.. ok la tu.. tadaaaa siap suda.. terus la aku makan depan tv.. ishk2
Note : Sangat senang dan cepat nak sediakan kerepek ni. :)

No comments:

Post a Comment