Wednesday, January 7, 2015

Cupchai Cafe & Resto @ JB

Episod Jalan-jalan cari makan di Johor
 
Antara tempat yang dicadangkan oleh kawan aku cik yeen, ialah Cupchai Cafe. Gigih la aku mintak H bawah ke sana. Dengan pandu arah oleh Encik Waze .. hehe. So kami sampai la ke situ. Area baru ni, semua kedai baru. Ada banyak kedai baju jugak..bestnya.. hehe.
 
Ok fokus pada makanan. So kami pun melangkah la ke dalam cupchai cafe ni. Konsep kedai ni aku suka. Katanya tempat lepak hipster gitu. Dekorasi moden dan gambar2 makanannya ada kat dinding. Konsep masak terbuka. Kita boleh tengok dia buat apa la.
 
Cara order pulak, layan diri, so kita letak siap2 apa yang kita nak di order chit yang disediakan kat meja, then kita terus ke kaunter untuk order dan bayar siap. Mention nama kat situ, so nanti bila makanan kita dah ready, nama kita akan dipanggil.
 
Aku memang tak miss makan roti kacang pool kalau ke Johor ni, biasa aku makan kat Plaza larkin, tapi kali ini aku cuba kat Cupchai ni, sbb menurut cik yeen, kacang pool kat sini best. So aku order roti kacang pool dan mee rebus. H pula tambah order ABC special.
 
Betul la kata cik yeen, roti kacang pool best. Mee rebus pun ok. ABC pun ok. Harga pulak sangat berpatutan. So next time kalau aku datang, insyaAllah akan datang lagi :)

So ni alamat Cupchai Cafe : Uda Business Centre, 23, Jalan Padi Emas, Bandar Baru Uda, 81200 Johor Bahru, Johor
 
So bawah ni pic2 yang sempat di snap :
Roti Kacang pool
Mee Rebus
Konsep terbuka. So ni ruangan pick up makanan
 
ABC special .. nyumm



 
 

No comments:

Post a Comment