Wednesday, January 7, 2015

Jom movie : Seventh Son

Seventh Son dah start tayang 31.12.2014, tapi semalam aku baru boleh tengok. So after berbuka puasa smlm, aku dan H pi MBO kat area umah je. Show 8.55pm, pukul 9 aku sampai sana dan redeem ticket. Ticket aku dah beli online, so pegi kaunter untuk amik tiket dan redeem pop corn. Btw bagus jugak jadi All Star member kat MBO ni, boleh kumpul point dan bila cukup point boleh redeem pop corn ke.. redeem free movie ticket ke. Berbaloi kan? :)

All star member at MBO
 
 
Ni hero yang tua tu..
Ok berbalik cerita ni, aku seperti biasa la, tak suka sangat citer epik2 ni, tapi sbb H dah banyak kali sebut nak tengok, so aku pegi la jugak.
 
Untuk permulaan cerita, aku suka juga la dengan aksi 2 nya, cuma di tengah-tengah cerita tu, ada yang slow skit.. or maybe sbb dah waktu time sleep kot, 2-3 kali jugak aku terlelap.. hehe.
 
Hero dalam cerita ni ada 2, sorang tua dan sorang muda yang menjadi perantis pada yang tua ni. Mereka ni pembunuh ahli sihir dan di panggil Spook. Ending cerita ni, perantis yang muda tu la ambik alih tugas sebagai spook sbb yang tua tu dah pencen. Maybe kalau ada sequel pada cerita ni nanti, better kot, sbb hero dah ada 1 je.
 
Bila 2 hero yang berperang ni, agak keliru dan tak nampak kekuatan pada kedua2 watak tu. uiii ayat mcm pengkritik filem. :) Tapi tu la apa yang aku rasa smlm. Anyway i give 3 out of 5 stars la .

No comments:

Post a Comment