Friday, May 28, 2010

Keliru

Hati tidak tenteram dan keliru. Antara marah dan kecewa. Lebih baik marah. Kalau marah, boleh dipujuk, dan akan berlalu rasa marah ni. Tapi kalau kecewa? sedih dan berkecil hati, it will take some time.. Doa pada yang satu saja yang boleh dibuat. Minta yang terbaik akan berlaku pada diri aku ni. Doa bila dalam kesusahan saja kan... bila senang? huhu.

Ditelan mati emak diluah mati bapak, entah betul ke tak peribahasa tu, betul la kot. Tu ditujukan kepada orang yang tersepit dan tidak dapat membuat keputusan. Hati semua orang perlu dijaga. Susah kan? sudahnya.... hati sendiri yang terseksa.

Kalau ada ubat yang boleh melupakan segala masalah kan mudah. Pantang ada masalah telan je ubat. Sebenarnya ubat tu tak de, tetapi ada banyak cara untuk hilangkan masalah tu. Sesetengah orang boleh mengelakkan masalah dengan mengelak dari berfikir. Tetapi bagi aku itu lagi menyusahkan, sesetengah masalah boleh hilang tanpa berfikir tetapi ada masalah yang takkan hilang dan hanya menunggu untuk diselesaikan. So daripada mengelak, lebih baik menghadapi dengan hati terbuka. Samada penyudahnya gembira atau tidak sekurang-kurangnya ianya tidak mengambil masa yang panjang.

Ya Allah, bagi la aku kekuatan dalam menghadapi segala dugaan.

1 comment:

  1. Beb, moga dipermudahkan olehNya...
    Relax k. Ada dugaan, warna-warni skit kehidupan. baru shiok maa... Kalo tak so boring.
    So, go girl!

    ReplyDelete