Sunday, May 9, 2010

Movie Review ( Iron Man 2 & Date Night )

Movie day with my kaki wayang friend. Disebabkan sebelum final exam dah berkobar-kobar perancangan nak tengok wayang, so usaha jugak untuk settlekan hasrat ini. Tengok 2 movie :


Jumaat ( Lepas Exam, Lokasi Cineplex Damansara, Iron Man 2 )


Citer ni memang best. Tak sesia la menghabiskan masa selama 2 jam untuk menonton citer ni. Robert Downey Jr walaupun dah agak berusia, tapi sangat best bawak watak iron man. Scarlet Johanson yang turut act untuk Iron Man juga membawak watak dengan menarik dan sangat la canteqq.. tak puas nak tengok dia.
Untuk citer ni daripada 5 bintang, aku rate 4 1/2 bintang...


Ahad ( Pepagi, Lokasi Mid Valley GSC, Date Night )

Citer ni actually dah lama di panggung. Dah banyak panggung dah takde tayang citer ni, so pencarian selama 2 hari bersama Arina, akhirnya berakhir di Mid Valley. So kitorang pi la tengok.
Citer ni pun best gak, lakonan Tina Fey dan Steve Carell. Sepasang suami isteri yang dah boring dengan hidup rutin cuba mengubah situasi itu dengan cuba untuk mencipta suasana romantik dengan keluar bersama untuk sama-sama menghabiskan masa berdua tanpa anak-anak. Keadaan bertukar apabila terdapat salah faham apabila mereka disalah sangka sebagai pasangan suami isteri yang jahat yang sebelum ini pernah mengugut penjahat terkenal dengan menyatakan mereka mempunyai rahsia besar. Dalam satu malam mereka cuba membetulkan keadaan itu.


Untuk citer ni aku rate 3 1/2 bintang....

End :)

No comments:

Post a Comment