Tuesday, May 4, 2010

RM 1... dan Doa

Semalam, baru perasan kad pengenalan takde dalam purse.. kemana kah?? kepala dah kusut dan ligat pikir kat mana last sekali keluarkan IC tu.. Penat pikir dan geledah kat ofis dan umah still tak jumpa. Geram sangat tak jumpa, terus ajak adik kuar pi makan... tak agak2 dalam usaha nak diet tu, sanggup pi Pantai Dalam makan Nasi Kukus D'naim. Kalau tension makan, kalau happy pun makan gak.. Tu sebab susah nak kuwusss.. :)


Tengah makan-makan tu, duk pk jugak mana agak2 IC tu, rasa memang misplace, nak kata jatuh dari purse macam tak je sebab compartment ic tu mcm ketat. Bukan apa, bila dah ilang IC ni remeh tul prosesnya, nak kena lapor polis lagi, pastu amik cuti lak sbb nak gi buat baru... tu yang malas tu. Ermmm.... then tengah makan2 tu datang la seorang pengemis ni.. cina. Dengan bekas duitnya..... jalan dari satu meja ke satu meja. Kat mana-mana je ada diorang ni. Then sampai la kemeja kami. Lama dia berdiri. Mula-mula buat bodoh je sebab tengok bekas duit dia dah penuh duit. Tapi sebab lama sangat dia duk depan meja tu sambil kocak2 bekas duit tu, aku keluarkan RM1 dari purse sambil kata pada adik... mana tahu aku bagi RM1 ni kat mamat ni, esok-esok jumpala IC aku tu... then cina tu berlalu. Dan aku sambung makan balik.

Subuh tadi, lepas solat doa lagi hope hari ni berlalu dengan lancar dan permudahkan perjalanan harianku dan ketemukan aku dengan barang yang hilang. Allah tu maha kaya kan, pukul 11.30 pagi tadi, tetiba kawan merangkap jiran aku jugak call.

- Ko ada tinggal IC kat Zarif ke?
- Laaaa.... Ye ke? Tq la.. aku memang tengah carik tu....

Apa lagi bergegas la turun ke klinik Zarif. Baru teringat 2 minggu lepas aku amik ubat kat situ,.. masa tu la aku tertinggal IC tu. Dalam 2 minggu yg lepas aku tak sedar pun aku pi mana2 tanpa IC pun.. ishk..ishk..ishk...
Alhamdulillah... Allah dan makbul doa aku... :)

Kat bawah ni doa yang diambil dari laman darulsyiffa.


Note : Innalillah kepada makcik kepada my beloved friend yg telah kembali ke rahmatullah.. semoga rohnya ditempatkan bersama2 org yang beriman. Al Fatihah.
End.. :)

No comments:

Post a Comment