Sunday, September 26, 2010

Jadi Bibik

Minggu ni semua orang takde kat umah. Memandangkan dah lama tak kemas umah betul2, so minggu ni la masa yang paling sesuai. Pagi2 dah bangun. Nasib baik kipas kat dlm bilik Iron jarang guna, so tak la berhabuk sangat. Skip... terus la lap 4 lagi kipas ..huhu.. Sakit gak la pinggang ni.. Alang-alang dalam usaha nak menguruskan badan ni jugak, so amik la peluang kemas umah ni sebagai salah satu exercise.. dan kemas la betul2 la kan. Vacum, mop lantai, basuh baju, lipat kain. Petang nanti ada kelas ganti. So kena kemas awal. Tapi dapat tahu lak yang kelas batal. Tapi still sambung kemas umah, kasi penat betul. Cuma tinggal nak lap cermin sliding je. Tu nak buat esok sebab penat daaa..

Sambil duk santai atas daybed ni. Dah bosan lak. Apa nak buat yer.. then teringat lak kat lesbo ari tu ada mention nak tengok movie. Memandangkan weekdays asik bz ngan kelas, baik pi weekend. So text lesbo.. Jadi... terus la berkejar ke Mines sebab tengok ada show kul 2.15pm untuk MAGIKA. Bila dah kuar panggung, aku rasa MAGIKA ni not bad. Citer ni ala2 Enchanted la, masuk dunia lain. Tapi yang ni daripada dunia biasa masuk ke alam bunian. Menarik la jugak. Ramai pelakon yang hebat2. M Nasir pun ada, dalam ni dia jadi Naga Tasik Cini. :). Babak yang aku paling suka ialah babak Datuk Bendahara bercakap dengan Puteri Gunung Ledang yang gemuk. Datuk Bendahara dilakonkan oleh Sabri Yunus. Dan Puteri Gunung Ledang lak Ning Baizura. Lawak.

Dah abis tengok movie, teringat la plak, mak pesan suh pi umah cousin kat Kajang. Dia jemput untuk open house kat umah dia. Ermm, sangap la nak pi sorang2. Tapi cam tak elok lak kalau tak pi. Sebab adik aku dua2 tak boleh pi. So aku pegi la jugak, tapi sebelum tu sempat la singgah di MACY. Walaupun dalam hujan2 tu, sanggup redah sebab nak amik langsir yang dah siap, tapi tak ambik2 tu.

Sampai je Kajang umah cousin tu, Terus la aku tengok hidangan yang ada.. perghhh seram ni. Disebabkan nak diet , mula2 tu makan la skit, sekali sedap la plak makanan2 yang terhidang. so, hasilnya, aku makan sehingga ketat la perut ni. huhu. Dah makan tu lepak jap sembang2 ngan cousin, dan tetiba muncul jugak adik aku sefamily tu.. ermm.. bagus la, bz mana pun kalau boleh kena la jugak bergaul ngan sedara mara kan... :)

Sungguh padat jadual aku ni. So malam, aku tidur awal. Ingat nak tidur di daybed, tapi cam tak leh plak.. :)

No comments:

Post a Comment