Saturday, January 29, 2011

Akikah Arissa & Umairah

Semalam lepas kelas berkejar balik umah. Nak balik kampung. Dah sampai dlm pukul 2.30 pagi, terus tido, esok pepagi nak kena pi Akikah baby  Arissa & Umairah.

Alkisahnya hari ni bangun awal and siap2 dengan bawak semua barang. Task hari ni ialah deko buai Arissa and Umairah. Ada satu je buai. Bukan berendoi pun. Just nak buat syarat untuk amik pic je.. Ini la bidang terjun. 1st time nak buat hiasan pada buai ni. Hope2 jadi la.

Dalam masa sejam ( Tolak masa berenti jap breakfast ), akhirnya terhasil la seperti dibawah :



Ermm.. buai dah siap... so asik la bergambor sbb ska sangat nak snap sana sini kan. Itu tak pe la.. Apa yang sangat membimbangkan ialah, kekerapan suapan makanan yang aku tak leh nak control hari ni. Dari pagi bfast ngan nasii goreng. Tak cukup dengan tu, jap lagi makan pulak laksa terengganu. Ermm.. ingat leh stop ke? Of course la tak leh, main course tak masuk lagi.. Hahaha.. Nasi minyak lauk kambing gulai... huhuhu.. fav tu.

Seperti biasa sebelum makan tu, ayat yang biasa aku dengar la.. " Ala.. makan je la.. bukan selalu leh makan ni, balik kampung pun jarang sangat, alang2 dah ada ni makan la... " So selamat la aku makan. Tapi masa tu tak sedih sangat, sbb makan pun skit je, ala2 jamah je..

After majlis, aku asik makan lagi. Amik roti sambil cicah kuah gulai.. rehat jap, sembang2, bergelak ketawa.. then pi dapur lagi, amik la kuih muih ( Akok, Dadih ) huhuhu.... Then yang paling best, sebelum balik tadi aku makan lagi nasi minyak dengan jayanya.. Yayyyy... Perut sangat ketat dan sebu. Padan la muka aku. Tapi takpe, perut kenyang.. hahaha..

Antara gambar2 syok sendiri yang sempat di snap disepanjang majlis akikah tadi. Yang baby nyer biasa je, yang besar2 la over gitu.. :)
Umairah & Che Long

Umairah bersama Che De. Dlm buai Arissa.. :)
Arissa and Umi
Saya penat la, Che Long asik bergambar je..

Saya baru je lepas mandi ni...

Arissa tido ngan duit.. kaya tul hari ni.. :)
Tu je la pic2 nya. Banyak lagi nak upload, tapi kan menyesakkan plak nanti. So tu je la.. Perut ni sebu lagi.. Chow la.. nak pi beli ENO Halia.. papaiii

No comments:

Post a Comment