Tuesday, February 15, 2011

Hepi Besday To MEEEEE

14 Februari... Hepi besday to me. :) Ermm meningkat setahun lagi umurku. HUHUHU...  Tahun ni bday aku rasa mcm dihargai oleh kengkawan.. cam biasa la. Semua nya ingat nak wish "Hepi Besday". How i'm gonna live without my fren and family. Mak pepagi da call untuk wish.. Love u sooo much.. Dulu masa dia masih keje, dia mesti lupa tarikh, now bila da bersara and tak banyak keje nak buat, semua birthday anak2 dia, dia ingat.. :)

Aku cuti on my birthday, malas nak keje lagi pun 15hb Maulidur Rasul, cuti lagi, so aku nak rehat je. Petang 14 Februari aku pi kelas. Ujan maha lebat ya. Sampai tak nampak jalan. Dah sampai S.alam, aku lepak ngan Arina and makan di Wong Solo S.alam.. Ayam Penyet and NASI of kos.. although cuti ni asik melantak je.. non stop, tapi still nak makan nasi ayam penyet tu jugak.. nangessss..

Habis kelas je, aku terus ke kereta. Tekan alarm kunci tapi tak bunyi.. Sudahhhh.. apa masalahni. AKu terus call Judin nak tya kalau aku bukak manual, kat mana nak tekan nak suh kereta tak bising. Then terus bukak secara manual... huhu.. tak bunyi and kereta pun tak boleh nak start. Then aku tgk lampu aku rupa-rupanya tak tutup sepanjang aku duk dlm kelas tadi.. HUHUHUHU.... apa nak buat ni?????

Baru teringat tadi ujan lebat aku bukak lampu and dah sampai kelas aku lupa nak off lampu. Ermm.. menggelabah... Nasib baik ada Arina yang temankan aku. Nasib baik ada yang sudi mebantu dengan masukkan bateri kereta dia ke POOH. Pooh da boleh start, then masukkan balik bateri aku nak charge balik. huhuhu.. gila panik...

Sementara tunggu kawan tu buat2 keje2 tukar2 bateri ni, Arina terus je bagi satu statement yang sangat menusuk ke KALBU.. :)

"Beb, time mcm ni la kita baru terpk perlu ada lelaki dlm hidup kan.."

Ermm.. betul la tu. Aku pun tak kata pape.. sambil meng iya kan je kata2 tu. Tadi aku menggelabah nak mintak tolong sapa. Semalam aku kuar lagi ngan kawan aku, dia marah sbb tak call dia. Altho dia jauh skit, tapi dia ramai kawan kat S.alam. Huhu.. Tanak ada lain kali da. Aku akan be carefull.. Tanak lalai cam tu lagi.

Tapi bila pk panjang-panjang, maybe ni dugaan untuk aku kot. Allah baru nak uji skit, and nak bagi aku ingat yang pada Bday aku kali ni, aku kena hadap masalah ni.. Hehehe.. Memang aku akan sentiasa ingat!!! Namun aku syukur padaNya, segala yang dirancang kepada hambaNya ada hikmah disebaliknya. Dan aku dapat rasakan hikmah itu. :)
Chow...

No comments:

Post a Comment