Wednesday, March 28, 2012

Sh'bam Class @ Fitness First

Ok.. lagi entry perasan sihat aku.. so kali ni nak citer pasal aku join kelas sh'bam kat FF IOI Puchong with Arina. At first kitorang blur, apa la kelas sh'bam ni. Nampak mcm aerobik, tapi lebih pada menari. So aku pun google la apakah itu sh'bam. Sh'bam ni ialah gerakan tari yang rancak. Ikut yang aku baca, sh'bam ni cara yang bagus nak shape up badan. Antara lagu2 yang digunakan dalam sh'bam ni ialah lagu2 baru yang rancak yang dimainkan di club2 gitu.. hadooo? hehe.. cth : classic remixed & modernized latin beats. 

Pada yang malas nak bersenam cam aku ni, bagus la ikut kelas mcm ni sbb sh'bam ni cara yang menyeronokkan untuk bersenam sbb ala2 menari gitu, tak la tensi sangat nak beria-ria berlari2 kat treadmill sorang2. Kelas ni ramai org dan boleh la bersosial jugak? aku sosial ngan sapa ek kat situ? Arina jugak.. haha.. Dalam kelas selama 45-minutes tu, katanya leh bakar sebanyak purata 506 calories :). Result daripada Sh'bam ni jugak antaranya : tones & shape, develop self expression & improve coordination. 

Ok.. so benefit sh'bam ni jugak antaranya : ( from : http://www.lesmills.com/global/shbam/about-shbam.aspx )
  • Benefit from interval training peaks
  • Get in the fat burn zone without the “hard work” workout
  • Learn hot new dance moves
  • Improve coordination
  • Increase cardiovascular fitness
  • Have loads of fun, get an emotional high and forget you’re even exercising 
Ok la.. da nak start keje. chow dulu... 

No comments:

Post a Comment