Sunday, April 1, 2012

Movie Day, 31 March 2012

Lagi entry2 tengok wayang. Tak abis2 ngan wayang aku ni..huh.. So kali ni aku pi kat Mutiara Damansara plak. Nak tengok kat sana. Sambil beli barang kat sana jugak. Anyway i loikee GP sale.. dapat Jeans kat Debenhams semalam ngan harga yang sangat menariksss.


Citer pertama tengok ialah The Vow. Cite ni pada aku ok la. Untuk aku yang tak berapa suka citer2 sedih ni, tapi aku tgk la jugak. Takdela sedih mana, tapi ada la babak haru biru tu. Ye la bila org yang tersayang tak ingat kita..of course la sedih. Itu la yang berlaku dlm citer tu bila isteri tak ingat suami after accident. Hurmm jenuh la laki dia buat nak bagi ingatan kembali. Sampai sudah la wife dia tu tak ingat. Tapi yang bagusnya cite ni happy ending juga. Citer ni based on the true story. So ok la. Untuk bintang yang akan aku bagi untuk citer ini ialah 3 daripada 5 bintang. Ok la... overall tak rasa marah kuar dr panggung tu.

Citer kedua lak, aku tgk Mirror Mirror. Yang ni mmg aku ska sbb ala2 citer enchanted tu. Lagi best sbb Julia Robert jadi mak tiri yang jahat. Funny pun ada citer ni. Nama pun fairy tale. Still mengekalkan citer snow white asal bila ada la babak yang melibatkan 7 orang kerdil, apple beracun tu dan ciuman boleh menghilangkan sumpahan. Cuma tak la semua ikut cerita asal. Sbb tu citer ni menarik. Aku ska tengok costume2 dalam citer ni. Sangat menarik. Ending cerita sangat seronok sebab Snow White menyanyi. Tapi yang menarik tu dia nyanyi ala2 citer hidustan. And no wonder la.. sbb pengarah citer ni is an indian rupanya. Padan la lagu pun muzik hindustan gittew. So aku bagi 4 bintang daripada 5. Best.

Itu je entry movie kali ni.

No comments:

Post a Comment