Friday, April 27, 2012

Battleship



Okies.. now nak masukkan entry movie lak. Lupa nak hapdate, last Wednesday dengan gigihnya aku pi tengok citer ni. Actually sepatutnya nak pi tengok ngan Arina, tapi sbb dia bz ngan keje, so aku pegi dulu.. and, i dun mind repeat it next week.. hehe.. Ok, kenapa aku teruja nak tgk citer ni, duk dengar ramai yg kata action untuk citer ni best. And aku pun dah tgk trailer banyak kali sangat setiap kali aku pi tgk citer sebelum ni. And mmg macam terpanggil nak tgk citer ni.

Hajat dihati nak tgk pukul 8, sekali masa sampai kat MBO, jam 540pm. 530pm ada show, so aku terus la beli. Masuk2, citer baru start la maybe dlm 2 minit. ok la...So mula2 mcm bosan. Tgk hero pun nan hado je selekeh je. So hati dah cuak.. ekeke.. dah la sorang2, and citer ni lama lak. Ermm.. Takpe, tgk dulu. And tangan duk sibuk duk fb, bosan katanya. Dengan dapat call adik aku tanya kopok la.. tanya petak parking kat umah la.. ekeke.. And.... tetiba citer ni mula best dah.. dlm 20 minit permulaan yang slow sangat tu. Aku mula membetulkan duduk la.. sbb dah makin best.

Hero yang selekeh dah masuk navy, ermm handsome la mamat ni(Taylor Kitsch). Keluar daripada panggung, citer ni aku leh describe as Creative, Intelligent, Teamwork. Otak kita ni kalau tak digunakan sepenuhnya, maka sikit la hasilnya. Tapi kalau tiba waktu kita menggunakan sepenuhnya, we will be surprise dengan hasilnya nanti. Contoh dalam cerita ni la, at the 1st, Hero ni cam gabra sebab diamankan untuk mengambil alih kapal perang tu, and nak bagi arahan pada anak2 kapal, tapi bila terdesak, dia cuba berfikir dan come out dengan strategi yang tak terfikir oleh orang lain, art of war katanya.

Dan yang paling best, ialah kita kena percaya dengan keupayaan diri sendiri, kalau dalam battleship ni, mula2 dia dah patah semangat and act like mad , marah2 and frust sbb abang dia mati didepan mata. So when he calm down, ditenangkan oleh kawan2, dia tahu yang dia boleh bangkit and menyelamatkan lagi kawan2 yang masih tinggal.

Tapi biasala... citer kan, Hero biasanya akan menang la kan.. And tak yah la nak pk logik sangat pun, sbb aku sendiri kalau pk logik, aku duk pk2 balik, apa sbnrnya Alien yang menyerang tu nak? Kuasa Solar di bumi ke? hehe.. aku tak paham sampai ke sudah, huhu.

Ok la, tu je ulasan battleship dari aku yang keluar dari panggung MBO tu dengan senyuman kepuasan.. So kalau nak rate pada action dlm citer ni aku bagi 8/10. Jalan citer, so so la.. tapi still tak buat aku bosan. Not bad. Thumbs up for battleship.

No comments:

Post a Comment