Monday, August 11, 2014

Deko bersama Jirah

Gitu tajuk entry kali ni. Cam gempak je. Semenjak dua menjak ni malas sungguh nak kemas umah. Tengok kiri..kanan..belakang dan depan. Takde perubahan kat umah aku ni. Then decide nak cat umah la. Tapi hari tu jenjalan kat KAISON Paradigm Mall, tetiba hati tertarik nak cuba wallpaper. Umah kecik je, so no hal la nak tempek wallpaper tu.
 
Last week, Friday, gigih la aku dan En H ke Paradigm Mall. Terus la menuju ke Kaison untuk memilih wallpaper. Selepas bertekak manja dengan H, so kami pilih la 2 design. Bunga2 dan Belang2. Actually aku ada berkenan dengan colour yang ceria skit. Tapi memandangkan perabot dan barang-barang dalam rumah semua colour2 selamat, so aku pun pilih la colour2 selamat jua. Apakah colour selamat? Colour asal dinding aku. off white :)
 
Weekend aku dan H bergelut nak pasang wallpaper ni. Aku pilih yang 10mtrs RM19.90. Yang ni jenis self adhesive. Konon malas nak bancuh2 gam sendiri. Tapi aku rasa cerewet yang ada sticker ni, sbb kena buat dengan penuh cermat dan kelembutan dan kesopanan. Sbb nak tanggalkan balik nak betul2 kan agak susah. Kalau guna yang gam dibancuh sendiri tu senang skit, dia melekat tak kuat sangat.. dlm masa beberapa minit pastu baru dia melekat betul. So ada masa nak betulkan kalau tersenget.
 
Design yang takde gam ni sangat cantik2, and harga mahal skit la. Tapi berbaloi dengan kualiti. Yang itu di Kaison dengan harga RM55.90. :)
 
Kat bawah ni gambar-gambar kami bergelut memasang wallpaper. Tinggal sekeping lagi dinding tak settle. Next week je la sambung. Aku laki bini dah cramp satu badan.. naik turun tangga.. kekdahnya :)

Tukang pasang wallpaper..En H :)
Sekeping dinding lagi next week la sambung :)
 
Selepas di pasang wallpaper. Dining area :)
 
 

No comments:

Post a Comment