Wednesday, August 27, 2014

Sesi Motivasi bersama Amin Idris- Think Big!

Last week aku mendapat jemputan daripada HR company aku untuk attend satu kursus bagi menaikkan motivasi pekerja. So aku pergi la. Satu sesi ialah bersama Amin Idris. Actually aku tak kenal beliau ni sehingga aku attend training ni. Maklum aku jarang buka channel al hijrah. :) . Beliau adalah pengacara rancangan pagi di Al Hijrah. Kalau tak silap aku nama rancangan ialah "Assalamualaikum".
 
Orangnya handsome dan sangat stylo. Yup... untuk jadi motivator kena la berketerampilan menarik selain daripada ilmu yang ada untuk dikongsi kepada pendengar. Untuk 2 hari bersama Amin memang sesi yang menarik. Segala yang di kongsi kepada kami sangat bagus dan membuatkan aku bersemangat. Selain itu, beberapa aktiviti yang dijalankan juga sangat bagus. Kami semua tak sempat nak mengantuk la.
 
Dalam sesi ini kami diajar untuk berfikir jauh, think big.. dan jangan mudah berputus asa. Sekiranya mendapat sesuatu tugasan, perlu di buat secara bersungguh-sungguh. Ada perkara yang memerlukan pemikiran yang jauh, out of the box.
 
Begitu juga dengan impian kita, cita2. Sekiranya cita2 kita pelik dan seperti sukar di capai, jangan malu untuk terus bercita2 begitu, kerana itu la yang bagus. Kita berfikir jauh dan bukan sekadar impian yang biasa2 sahaja. Tiada yang mustahil dalam hidup ini. Yang penting cara untuk merealisasikan impian itu. Buat kerja betul dengan cara yang betul.
 
Tq kepada organisasi aku yang menjemput aku menghadiri sesi ini. Sangat berinformatif. Banyak yang aku pelajari sepanjang sesi 2 hari ini.
 
Sempat jugak nak bergambar ngan Amin Idris :)
 
:)
 

No comments:

Post a Comment