Monday, August 11, 2014

Roti Daging Berkeju

Now entry masak2 pulak. Disebabkan kepenatan memasang wallpaper, aku sangat la penat nak masak dan kebetulan hari tu pi umah member, dia hidang roti daging ni. H pun mintak aku cuba buat jugak. So alang2 resepi mcm senang je. So aku cuba la buat. Hasilnya sangat memberangsangkan.. gituuu.. Siap buat satu bekas untuk kakak ipar aku dan hantar untuk adik aku sekali. So nak share the recipe la. Roti daging ni ala2 lasagna la.. cuma kepingan lasagna tu digantikan dengan roti :)
 
Bahan2 :
Sebuku roti gardenia besar. ( Tak habis, pun ada balance 2-3 keping)
Fresh milk ( 600 ml )
2 - 3 biji telur ( Tak kisah la.. 2 pun ok, tapi aku guna 3)
 
(Telur dan susu di campur dan dipukul rata )

Bahan2 lain : Untuk susunan dalam bekas pembakar
Keju Cheddar
Keju Mozarella
 
Bahan2 inti :
Daging cincang/ ayam cincang ( Semalam aku guna daging lembu yang dicincang halus, lebihan beli nak buat rendang hari tu :)
*Bawang putih 5 biji
*Bawang besar 1 biji
*Lada hitam sesudu besar
(* Blend)
Garam
Mix vege ( Kalau ada capcicum.. mushroom.. pun boleh letak )
Bawang besar 1 biji di mayang ( Yang ni letak selepas daging/ayam empuk )
 
 
Cara2 menyusun bahan2 :
Celup kan roti ke dalam bancuhan susu dan telur tadi, dan susun di dalam bekas pembakar. Kemudian masukkan daging yang digoreng tadi. Kemudian letak selapis keju cheddar. Then ulang balik langkah roti tadi. Suka hati la nak lapis banyak mana. Yang penting, ending nanti berakhir dengan daging dan last sekali taburkan dengan penuh keju mozarella. Then boleh bakar dengan suhu 180 selama 20 minit.
 
Gambar seperti  di bawah :



Selepas di bakar


Sebelum bakar.. camni rupanya..

Siap untuk di makan :)


 









No comments:

Post a Comment