Sunday, August 1, 2010

Weekend yang bermanfaat

Ermm tajuk pun dah manfaat kan. Minggu ni entah apa angin rajin aku nak kemas umah & masak. Mintak2 la kekal kerajinan ni.. huhu.. Semua la kipas2 lampu all nak lap. nasib ada tangga adik kat umah ni. semua tempat aku panjat la. dah macam technician nak baiki lampu pun yer. Tengok dalam fridge ada tulang lembu lagi. Ermm nak abis kan la.. So Sabtu, aku masak sup dan celur mee hoon. So petang makan la mee sup. 1st time la aku buat mee sup ni. Boleh la.. nak kata sedap sangat tu tak la. tapi eatable la.. :)

Ahad lak, aku rasa nak masak lagi, suh adik beli bahan-bahan kat Giant yang dia nak makan. Then lepas setengah jam dia bawak balik, lala, udang, peria, bendi, cendawan, ayam. Ermmm so aku pun dengan cergas nya masak la\. Hasil nya :

1) Telur + udang + cendawan  = dimasak oleh adik, resepi yang tersendiri la.. meriah telur goreng nyer.. sedap.
2) Lala masak merah
3) Sambal tempoyak, (isi durian + lada )
4) Ayam goreng kunyit
5) Bendi di celur je.





Tu je la, ingat nak masak peria goreng, tapi nampak lauk macam dah banyak, later2 la masak peria tu. entah bila ekk..
Tu je la episod cuci-cuci dan masak-masak aku sepanjang 2 hari ni.

No comments:

Post a Comment