Tuesday, August 23, 2011

Iftar with BFF @ Half Moon Restaurant Seri Kembangan

22 August 2011 : Semalam bertempat di Half Moon Restaurant kat Seri Kembangan, aku berbuka posa ngan cik yeen ( Pembuat Tart Kamikaze ) yang datang dari JB, Ayeen dan Arina (Tokey Kerepek). Restaurant ni tempat nya kat jalan belakang kalau nak pi mines or Kajang. So disamping bukak posa kat kedai arab ni, berlaku juga aktiviti jual beli yang halal walaupun macam pasaran gelap je, sbb kira duit bawah pokok gelam dibawah lampu jalan yang romantik sangat pencahayaannya.

Aku ngan Ayeen da sampai awal, so pi reserve dulu kat kedai dan untuk buang masa, pi jalan2 kat South City Plaza. Ermm elok lagi aku jalan2 kat Giant umah aku kot.. ehehe.. Takde pe dalam ni, and mcm scary pun ya. Tengah2 usha barang, aku gigil la plak.. dan2 kalau tak posa ni mcm2 plak jadinya. Kalau posa tahan je sampai berbukak posa.ishk... Terus aku ajak ayeen pi beli waffel, dan aku makan terus dalam kereta.

Pukul 630pm jumpa cik yeen kat Halfmoon. Apa lagi gamat bersembang. Aku lebih kepada menemuramah cik yeen pasal tart.. ishk2... jangan lupa cik yeen.. pasni kalau ada lagi ingat word2 di bawah ni :

1) Quotation
2)  0.58 sebalang vs 5.00 sebalang
3)  Kawan2 husband saya order pun da 100 balang... ihiks
4) RM 70 ke RM 72?
Tu je la isi penting yang aku dapat masa sembang pasal tart. ekeke. Then order. Aku yang lebih. Nak order 2, tapi cepat2 ditangkis. So order 1 roti and share ngan cik yeen. Dan tak abis pun actually. Biasala aku tamak bab2 makanan ni. Maklumla lapar walaupun da makan donut, bingka dan waffle..huhu. Yang posa2 tu rilek je.

Makanan kat sini pada aku tak berapa consistent. Ada hari pegi rasanya ok, ada masa lak kering skit.. and lain lak rasanya. Compared to Saba' Cyberjaya, Sana lagi consistent. Untuk harga plak, Sini murah dari Saba'. So fair n square la. :). Aku kalau nak pi Saba' cam jauh, so kalau teringin nasi arab ni, Half Moon dah ok pada aku la. Tak consistent pun, aku tak kisah sangat sbb malas nak pi cyber semata2 nak makan and aku nak masak sendiri aku tak pandai. So pi je la sini.

Macam biasa la.. kalau da berkumpul ni.. snap pic sana snap pic sini... bluetooth sana..bluetooh sini. Kecoh sementara nak tunggu bukak posa. Kat bawah ni pic2 pompuan gediks sekalian :
Bread and mix


Kabsah Chicken
Arina & me
Yeen and Ayeen


me & Yeen




No comments:

Post a Comment